torsdag 27/8

skola som vanligt. Efter det tog jag en tripp i jönköping i väntan på jimmy och kinkan som skulle komma och hälsa på mig på vägen till borås.
Köpte mig en kaffe latte och gick längs vätternstranden i väntan på grabbarna.
Jag gillar ju inte kaffe men tänkte lära mig. Konversationen med grabben på the coffee house lät typ såhär:
Snubben: Gillar du kaffet starkt ?
Jag: Njae inte för starkt..
S: Vad brukar du dricka för kaffe då? Är det okej med zoegas? Du kanske hellre vill ha gevalia
J: Nej då jag dricker det mesta så det är lugnt (inte en aning om vad jag snackar om)
S: Vi har ju massor kaffe från wietnam tex. Det är dom där fyra sorterna du ser där.. Så har vi även dom här som också är därifrån (visar stolt upp sin hylla med kaffe). Det är rostade bönor.
J: Aa okej.........
S: Nu får du ju zoegas men nästa gång kan du ju bara säga till om du vill smaka något annat.
J: Arrå absolut !
S: Du vill inte ha socker va ?
J: Ehm naae..
usch, inget gott !
Kinkan och Jimmys pimpade baksäte där dom hade bäddat så fint för att sova.
Där satt jag och myste med mig själv medans dom körde hem mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0