Det där med kärlek

Pratade filosofi med filosofiläraren. Maja ville prata om kärlek så Pelle började snacka. Förklarade kärlek och förälskelse som jag aldrig fått det förklarat. Riktigt klok man. Sen sa han att vår generation inte var lila romantisk som tidigare. Då tänker man lite såklart. Nu kan ju inte jag tala för tidigare generationer men vet att vår inte är så speciellt romantisk. Har banne mig aldrig hört någon dra en sån redig filmscenshistoria från det självupplevda.
Vad har vi för romantik idag? Typ slutscenen i hundtricket eller no strings attached. Wow... Nä fan jag vill se lite mer dear John, the notebook, Romeo och Julia för all del. Det skulle aldrig hända.
Känner mig nästan skyldig.
Det mest romantiska jag varit med om är väl typ när dåvarande pojkvän överraskade genom att smyga in i mitt rum när jag sov eller plötsligt dyka upp på min födelsedag. Asså typ.
Det är ju lite sorgligt att det inte är finare än så numera. Eller människor som kastar bort kärleken totalt. Så det tappar innebörden. Det borde nästan va straffbart!
Jag borde skriva en bok ist eller kanske skriva till någon som bryr sig. Ska se om jag får tag i Pelle imorgon igen, jag är inte klar med det här kan ja säga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0