livsåskådning!

vad är universum?
citerar andrea: "universum är big mama, tar hand om oss alla"
jag tycker det ser ut som ett disco med konfetti!
finns det någon mening med universum?
nej
vad är det goda samhället?
det finns inget
hur ska det styras?
jag vet inte, funkade ju varken med persson eller reinfeldt?
hur bygger vi detta?
får väl googla "världens bästa firma"
vilket jag gjorde. jag hittade en bild från deras firmafest. det var iaf vad det stod... vet inte?
vad är en människa?
hahaha, lägg av. hur gammal är du per?
vad är vår uppgift som människa?
anligt andrea: "vår uppgift är att vattna blommor, handla, dammsuga, äta, blogga, läsa aftonbladet, kommentera hur snygg någons nya profilbild är på facebook osv"
varför finns universum, samhället och människan?
om jag visste hade jag inte bott i en svensson-villa i åtvidaberg
hur ska vi handla enligt din livsåskådning?
vi tar bilen (för vi orkar inte gå) tar en sån rullvagn (orkar inte bära den) och plockar i det vi ska ha. är vi på maxi scannar vi själva. sen bara betala och rulla hemåt.
Hur kommer känslor in och hur känns det att vara människa?
de kommer in genom en liten såndär bananfluga och tar sig in i örat när du sover. sen föder den lite ungar och dom kallas känslor. för mig känns det ganska bra. hur känns det för dig?
är din livsåskådning ljus eller mörk?
helst ljusgrön
är det underbart att vara människa eller kan det kvitta?
citerar maja: "det kan kvitta när jag måste skriva det här.."
finns det en mening med livet?
jaaa, du ska va va smal snygg ha flest likes på facebook instagram osv. du ska bli av med oskulden tidigt. sen går åren - då önskar du att du väntat lite med den saken (haha detta är inget personligt. promise). du ska ha kul, göra bort dig, jaga den "rätta", bli kär, tjäna pengar och hoppa.
har jag en uppgift?
ha skitkul! tror ja. ingen som sagt något så jag antar att jag får välja.
hur löser jag den?
haha sluta
är det jag som styr mitt liv eller är det bestämt innan?
det är jag. och lite mamma och pappa. och min ekonomi såklart.
finns det någon mening med allt ont?
skyll dig själv säger jag bara!
(må hända att jag hade kunnat vara seriös och kommit en bit på uppgiften ist. men faktiskt, det går inte. det är inte min uppgift i livet helt enkelt)

Kommentarer
Postat av: maja rustan

det här var banne mig det bästa. snälla lämna in!!!

2012-01-09 @ 18:27:08
URL: http://majarustan.blogg.se/
Postat av: Simpan

Det kan ju varit den knäppaste uppgiften någonsin, men jag är på Majas sida. Lämna in, hahahaha! :D

2012-01-09 @ 23:24:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0